ORDEN JE LEVEN EN ADMINISTRATIEVE HULP
Laatst werd mijn hulp ingeroepen bij een weduwe, die, sinds het overlijden van haar echtgenoot twee jaar geleden, weinig aandacht had besteed aan haar administratie.
Er was geen sprake van onbetaalde rekeningen of iets dergelijks. Er kwam echter een moment waarop ze belangrijke paperassen aan een officiële instantie moest overhandigen en die bleken in de dozen die haar administratie vormden, nagenoeg onvindbaar.
Tijd om de bezem er door te halen en het op een andere manier aan te pakken! Maar hoe?
Goede raad is duur, maar gelukkig werd ze op het bestaan van Orden Je Leven gewezen en zijn we na een intake-gesprek meteen aan de slag kunnen gaan.
Bovenstaand voorbeeld komt tamelijk veelvuldig voor. Het overlijden van een dierbare, een ziekte, een scheiding of ontslag; we noemen dit “life events”, die een grote impact hebben op iemands leven. Zó’n grote impact, dat het moeite kost om de dagdagelijkse zaken te blijven uitvoeren en onderhouden.
Vaak weet de persoon in kwestie, dat hij of zij het anders moet aanpakken, maar ontbreekt het aan energie of inzicht om dat daadwerkelijk ook te gaan doen. Professional organizing biedt hierbij de helpende hand.
Vaak is het een kwestie van alle paperassen uitzoeken, kijken waar iets mee gedaan moet worden, wat bewaard moet blijven en hoe dat het handigste kan worden opgeborgen. En daarna is het van belang dat de persoon in kwestie zich deze nieuwe situatie eigen maakt en onderhoudt. Ook dat is een onderdeel van de begeleiding die ik geef.